Tüp Mide Ameliyatı Nedir?

Bunlar arasında yer alan tüp mide ameliyatı hızla popülerlik kazandı ve dünya çapında en sık uygulanan ameliyat haline gelmiştir. Obezite ameliyatları, obezitenin tedavisinde en etkili yöntem olduğu kabul edilmektedir.  Ameliyat laparoskopi dediğimiz kapalı yöntemle 5 küçük delikten yapılmaktadır. Bu ameliyat midenin bir tüp kılavuzluğunda yaklaşık olarak %80’inin çıkarılması metodu ile uygulanmaktadır. Bu yüzden ameliyat ‘Tüp mide’ olarak anılmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Ameliyat ortalama 45-60 dakika arasında sürmektedir. Ancak bu süre hastanın durumuna göre değişiklik gösterebilir.

En Sık Hangi Mide Küçültme Ameliyatı Yapılıyor?

Bilinenin aksine tek tip mide küçültme ameliyatı vardır. Ve tıp literatüründe tanımlanan tek bir teknik ile uygulanır. Biz de tanımlanan bu teknik ile ameliyatı gerçekleştiriyoruz.

Tüp Mide Ameliyatı Hangi Yolla Kilo Verdirir?

Ameliyat kilo verme süreci üzerine üç farklı yolla etki etmektedir.

• Mide ince uzun bir ‘tüp’ haline getirilir. Ameliyat sonrası kalan mide hacmi yaklaşık 80-100 cc civarında olmaktadır. Böylelikle oldukça küçük porsiyonlar ile kişide tokluk hissi oluşmaktadır.
  • Açlık hormonu (ghrelin) ağırlıklı olarak midenin fundus kısmında üretilir. Tüp mide ameliyatında midenin fundus kısmı çıkarılır. Bu sayede ameliyat sonrası açlık hissi ortadan kalkar.
  • GLP-1 gibi tokluk hormoları, yenilen gıdaların bu bölgeye ulaşması sonucu ince bağırsakların orta-son kısmından salgılanır. Yapılan çalışmalar, tüp mideden sonra gıdaların mideyi daha hızlı terk ederek bu bölgeye daha erken ulaştığını göstermektedir. Yani ameliyattan sonra tüketilen gıdalar hızlı bir şekilde ince bağırsaklara ulaşır. Böylece tokluk hormonları daha hızlı ve etkili bir şekilde salgılanır. Bu da daha hızlı tokluk hissinin oluşmasına yol açar.

Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Tüp mide için başvuran hastaların değerlendirilmesinde en önemli parametre vücut kitle indeksidir (VKİ). Kilonun (kg) boyun (m2) karesine bölünmesi ile elde edilen değer VKİ olarak tanımlanmaktadır. Tüp mide ameliyatı için VKİ 30 kg/m2 ‘un üstünde olan kişiler adaydır. Ancak hastanın ameliyat için uyguluğunun değerlendirmesinde tek kriter bu değildir. Hastanın yaşı, ek hastalığının olup olmadığı, kullandığı ilaçlar, daha önce herhangi bir cerrahi işlem geçirip geçirmediği gibi birçok faktör ameliyat öncesi göz önünde bulundurarak karar veriyoruz.

Tüp Mide Ameliyat Kaç Yaşına Kadar Yapılır?

Ameliyat için belirli bir yaş kısıtlaması bulunmamaktadır. Adölesan çağ ve yaşlı erişkin hastalarda da güvenle uygulanmaktadır.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Ağrı Oluyor Mu?

Ameliyattan yaklaşık 3 saat sonra hastalar kendi öz bakımını yapabilecek duruma gelmektedir. Ameliyat günü hastalarımızda karın ağrısı ve bulantı şikayetleri olabilmektedir. Damardan verilen ilaçlar sayesinde bu belirtiler minimum düzeyde hissedilmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Nasıl Beslenmeli?

Ameliyat sonrası ilk gün, hastalar, obezite cerrahisine özgün sıvı diyeti ile beslenmeye başlanır.  Tüp mide sonrası hastalarımız diyetisyen kontrolünde takip edilir. Hastalar her evrenin 3 hafta sürdüğü, ilk evre sıvı, ikinci evre püre ve 7. Haftadan itibaren katı gıdaya geçilen bir diyet uygular. Bu süreçte hastalar, düzenli profesyonel destek ile, tüketmeleri ve kaçınmaları gereken yiyecekler hakkında detaylı bilgilendirilir.

Tüp Mide Ameliyat Kilo Sorunu Olan Herkese Uygulanabilir Mi?

Vücut kitle indeksi 30’un üstünde olan kişiler ameliyat için adaydır. Dolayısıyla kilo sorunu olan herkese ameliyat uygulanamaz.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrasında Normale Dönüş Süreci Nedir?

Ameliyattan yaklaşık 1-2 saat sonra ilk yürüyüş gerçekleştirilir ve kendi öz bakımınızı yapabilecek duruma gelirsiniz. Genellikle taburcu olmanız ile birlikte normal günlük aktiviteleri gerçekleştirebilecek durumda olursunuz.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Kaç Gün Hastanede Kalınır?

Ameliyat sonrası hastalarımız hastanede 2-3 gün arasında kalmakta ve 7-10 gün içinde çalışma hayatlarına dönebilmektedir.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası İz Kalır Mı?

Tüp mide ameliyatı 3-4 küçük delikten yapıldığı için belirgin bir yara izi oluşmaz ve eriyen dikişlerle dikildiği için dikiş aldırmanız gerekmez.

Ameliyat Sonrasında Tekrar Kilo Alınabilir Mi?

Ameliyat sonrası uzun dönemde kilonuz git gide düşecek ve bir noktaya sabitlenecek. Sonrasında ise tekrar kilo alımı yaşanabilir. Bu genellikle 2 neden bağlı olarak gelişir. Birincisi eğer ameliyat uygun cerrahi teknik ile yapılmazsa tekrar kilo alımı yaşanabilir. İkinci neden ise cerrahi teknik uygun olsa bile eğer hasta tüketmemesi gereken gıdaları tüketirse veya miktar olarak önerilenin üzerine çıkarsa tekrar kilo alımı yaşanabilir. Tıp literatüründe standardize edilmiş tekniği uygulayarak ve ameliyat sonrası hastalarımızı yakında takip ederek bu riski en aza indiriyoruz.

Tüp Mide Ameliyat Riskli Midir? Genel Riskleri Nelerdir?

Tüm ameliyatların olduğu gibi bu ameliyatında bazı riskleri vardır. Kanama, enfeksiyon gibi her ameliyatta gerçekleşme ihtimali olan riskleri yanı sıra kaçak gibi bu ameliyat özel bazı riskler de bulunmaktadır. Tıp literatüründe gelişme ihtimalleri belirli oranlarda tanımlanmıştır. Biz deki gelişme oranı ise literatürün çok çok altındadır.

Mide Ameliyatı Sonrası Beslenme

Tüp Mide Ameliyat Olanlar Ne Kadar Kilo Veriyor?

Ameliyat sonrası ilk ay genellikle ameliyat öncesi kilonuzun yaklaşık %10’u kadar kilo vereceksiniz. Bir yıl içerisinde de ideal kilonuza ulaşmanız hedefliyoruz. Uzun süreli diyet değişiklikleri, yaşam tarzı ve davranış değişikliğine uyum sağladığınız taktirde tekrar kilo alma riskiniz çok düşüktür.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Kaçak Riski ve Kaçak Belirtileri

Her ameliyatta mevcut genel riskler dışında tüp mide ameliyatına özgü kaçak riski mevcuttur. Gelişen cerrahi teknik sayesinde bu risk artık minimun düzeye indirilmiştir. Hastalarımızın bu riski yaşamaması için 3 sıra dikiş hattı oluşturan özel aletler kullanılmakta ve bu oluşan hat tekrar dikilerek (Çift Dikiş Tekniği) hem kaçak riski hem de kanama riski minimale indirilmektedir. Ameliyat sırasında bütün hastalarımıza kaçak testi yapılmakta ve ameliyat sonrasında da olası bir kaçak ihtimaline karşı yakın takip yapılmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Tüp midenin en büyük avantajları arasında teknik basitliği, daha kısa ameliyat süresi ve bağırsağın normal devamlılığının sağlanması yer alır.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Vitamin ve Mineral Takviyesi Yapılıyor Mu?

Hastalar ameliyat sonrası 1 yıl takip edilir. Hastalara ameliyat sonrası mide koruyucu, kan sulandırıcı ve multivitamin desteği başlanır. Hastalar en az 3 ay mide koruyucu ilaç kullanmak zorundadır. Kan sulandırıcı ilaç kullanımı (enoksoparin sodium) hastanın ek hastalıkları göz önünde bulundurularak 15 ila 30 gün arasında önerilmektedir. Hastalar ilk 1 ay ilaçlarını ezerek veya tablet kırıcı ile kırarak almalıdır.  1. ay, 3. ay, 6. ay ve 12. ayda laboratuar testleri ile hastanın genel kontrolleri yapılır.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Spor

Ameliyat sonrası ilk haftalar sadece kısa yürüyüşler öneriyoruz. Daha sonra yürüyüş sürelerini kademeli olarak arttırıyoruz. İlk ay spor olarak sadece yürüyüş, sonrasında da pilates tarzı ağır olmayan sporlara geçilebilir.  Bölgesel kilo verme amaçlı sporlara, ameliyat sonrası en erken 6. Aydan sonra geçilebilir.

Tüp Mide Ameliyatını SGK Karşılar Mı?

Sgk ödemesi bazı kriterlere bağlanmıştır. Bu kriterleri karşılayan hastalarda ameliyat ücretinin bir kısmı Sgk tarafından karşılanır.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Dikişler Ne Zaman İyileşir?

Ameliyatı, karın bölgesinde açtığımız 5 küçük delikten gerçekleştiriyoruz. Daha sonra bu delikler estetik dikiş ile kapatılır. Kendiliğinden eriyen dikiş kullandığımız için daha sonra dikiş almaya gerek kalmaz. Ameliyat sonrası 3. günden sonra pansumana ve yarayı kapatmaya gerek kalmadan normal yaşantınıza dönebilirsiniz.

Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2024

Tüp mide ameliyatı fiyatı hakkında detaylı bilgi için lütfen iletişime geçiniz.