Şeker Hastalığı Ameliyatı Nedir?
Şeker hastalığı hareketsiz yaşam, dengesiz beslenme ya da genetik sebeplerle oluşan bir hastalıktır. Şeker hastalığı (diyabet), kan şekeri yüksekliği ile seyreden ve bütün organları olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Diyabet hastalığı 2 farklı gruba ayrılmaktadır.

Tip1 diyabette, pankreastan insülin (kan şekeri seviyesini düşüren hormon) hormonu üretimi olmamaktadır. Tip1 diyabet daha çok çocukluk çağında tanı alır ve kişi ömür boyu insülin kullanmak zorundadır.

Tip2 diyabette ise insülin üretimi olmaktadır ve hatta normal daha fazla üretilmektedir. Ancak çeşitli nedenlerle vücutta insüline karşı direnç vardır ve insülin kan şekerini düşürme görevini yerine getirememektedir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı
Şeker hastalığı ameliyatında amaçlanan durum, vücuttaki insülin direncinin ortadan kaldırılmasıdır. Böylelikle hormonların miktarı arttırılır. Şeker hastalığı tedavisinde Tip 1 söz konusu ise tedavi insülindir. Tip 2 söz konusu ise yaşam biçiminde değişiklik, diyet, ilaç ve sonrasında organ hasarı başlamışsa cerrahi ameliyata yönelmek gerekiyor.

Tip 1 Diyabetliler Şeker Hastalığı Ameliyatı Olabilir mi?
Tip 1 diyabetlilerin vücudunda insülin hiç yoktur. Bu nedenle bu ameliyat onlarda gerçekleştirilemez. Tip 2 diyabet hastalarında amaç var olan insülinin doğru ve yeterli kullanımı olduğundan pankreası harekete geçirmek önemlidir. Bu da operasyonla mümkündür.

Tip 2 diyabetten kurtulan var mı?
Şeker ameliyatı sonrası, hastaların büyük çoğunluğunda Tip2 diyabet hastalığı ortadan kalkmaktadır. Ameliyat öncesi kullanılan insülin tedavisine, OAD tedaviye ameliyat sonrası gerek kalmamaktadır.

Şeker Ameliyatı Sonrasında Yaşananlar
Şeker hastalığı ameliyatı sonrasında eskisi gibi yaşanan sık acıkmalar söz konusu olmayacaktır. İştahsızlık dolayısıyla yemek yememe durumu ile karşı karşıya kalınacaktır. Bu sıkıntılar gelip geçici olup vücut bu normal düzene alıştığında artık hasta kendini çok daha iyi hissedecektir. Şeker hastalığı ameliyatı sonrasında bol bol su içilmelidir. Vücut suya açtır. Hem yemekten hem sudan uzaklık durumu hastayı halsiz düşüreceğinden su tüketimi önem taşımaktadır. Ameliyattan 6 ay kadar sonra yeme alışkanlığı doktor tarafından kontrol altında olduğundan en küçük bir açık tekrar şekerin geri dönmesini sağlayacaktır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Yapılışı
Rahatsızlığın ameliyat ile çözümü doktor ve hastanın ortak kararı neticesinde alınmalıdır. Hastanın durumu, hastalığın hayatına etkisi, hastalığa bağlı oluşan komplikasyonlar bu konuda belirleyici olmaktadır.

İlk aşama olarak hastanın kan değerleri ve çeşitli verileri doktor tarafından incelenir. Kişinin ameliyatının yöntemlerini, yapılacak cerrahi müdahalenin şeklini bu veriler ve hastalık ile ilgili geçmiş, kullanılan ilaçlar gibi konular belirleyecektir. Yapılan analizler sonunda doktor tavsiyesi ve hasta onayı ile ameliyat başlar.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Kimlere Uygulanır?
Her şeker hastasının doğrudan şeker ameliyatına alınması söz konusu değildir. Her ne kadar oldukça başarılı olarak uygulanıyor olsa da çeşitli riskleri barındırmaktadır. Bu sebepten ötürü ameliyatlar yalnızca belli şartları sağlayanlara uygulanmaktadır:

• Ameliyatsız yöntemleri içtenlikle ve uzun süre denemiş ancak başarısız olmuş kişiler şeker hastalığı ameliyatı olabilir.
  • Pankreasın insülin üretme kapasitesi yeterli olan şeker hastaları şeker hastalığı ameliyatı olabilir.
  • Eğer hastanın şeker hastalığına bağlı doku hasarı hızlanmış ve durdurulamıyor ise şeker hastalığı ameliyatı uygulanabilir.
  • Vücut kitle indeksi 25 – 35 arasında olanlara şeker hastalığı ameliyatları uygulanabilir.
  • Bunlara ek olarak hasta özelinde belirlenen birkaç şart daha aranmaktadır. Kesin bir bilgi için mutlaka muayene olunmalıdır.