Obezite cerrahisi, obezite ve neden olduğu hastalıkların tedavisi amacıyla uygulanan bir grup ameliyatıdır. Cerrahi öncesi, her hastalara bazı tetkikler yapılır ve ameliyata engel bir durumunun olup olmadığını belirler. Obezite cerrahisi türlerinin tamamını kapalı yöntemle gerçekleştirilir ve ameliyat süreleri her türde farklıdır. Örneğin, Ttüp mide ameliyatında yaklaşık 45 dakika, RNY gastrik bypass ise 90 dakika’dır. Ameliyat sonrası yatış süresi de farklıdır ve her ameliyatta farklılık göstermektedir.

Uygulanan İçerikler – VKİ 30’un üzerinde olan kişiler için obezite cerrahisi adaylar olabilir. Ancak, hasta, cerrahi öncesi detaylı bir incelemede geçirildiğinde ameliyat kararı verilmektedir.

Ameliyat Öncesi – Cerrahi öncesi tüm hastalarımızı detaylı bir incelemede geçiriyoruz ve ameliyat için uygun olanların ameliyata engel durumlarının olup olmadığı belirlemek için bazı tetkikler yapıyoruz.

Ameliyat Sonrası – Operasyon sonrası, obezite cerrahisi ameliyatı olan hastalarımız sadece yer aldığı servisimize alıyoruz ve ilk yürüyüşlerine eşlik ediyoruz. Diyetisyenimiz eşliğinde sıvı alımına başlanır ve ameliyat türüne bağlı olarak 2-3 gün sonra hastaneden taburculuğu gerçekleştirilir.

Etkiliği – Obezite cerrahisinde kilo verme sağlanır:

• Hacim kısıtlayıcı etki: Yenilen yiyeceklerde sınırlılık oluşturulur.
  • Emilim bozucu etki: Yenilen yiyeceklerin emilim yapan ince bağırsak kısmı ile daha az temas kurması sağlanır.

Risikleri – Obezite ameliyatlarının bazı beklenen komplikasyon riskleri de bulunmaktadır. Ancak, obezitenin neden olduğu hastalıklar, obezite cerrahisinden daha riskli tablolar oluşturmaktadır.

Tehlikeleri – Tüm ameliyatların olduğu gibi obezite cerrahisinin de bazı riskleri bulunur ve ameliyat türüne bağlı olarak bu risklerin oranları değişiklik göstermektedir.

Yan Etkileri – Cerrahinin bazı yan etkileri olabilir ve uygun cerrahi teknik ve ameliyat sonrası yakın takip ile bu olumsuz etkileri en aza indirmeyi hedefliyoruz.

Takip – Ameliyat sonrası rutin doktor kontrolü yapıyoruz ve diyetisyenimiz tarafından kontrolleriniz yapılmaktadır.