RNY Gastrik Bypass Ameliyatı Nedir?
Günümüzde tüp mide ameliyatından sonra en sık uygulanan 2. obezite cerrahisi ameliyatı Roux en-Y RNY gastrik bypass ameliyatıdır. Hem hacim kısıtlayıcı (restriktif) hem de emilim bozucu (malabsorptif) etkisi ile kilo verimi sağlamaktadır.

Gastrik Bypass Ameliyatı, mide küçültüldükten sonra ince bağırsağın ileri bir kısmına bağlanması işlemidir. Bu sayede mide küçüldüğü için az gıda tüketilebilir. Küçük mideleri yüzünden hastalar daha az besin almaktadırlar. Ayrıca besinler ince bağırsağın ilk bölümünü atlaması nedeniyle burada daha az sindirildiği için kilo artışında azalma görülebilir.

Obeziteye eşlik eden birçok hastalık varlığında Gastrik By-Pass tedavisi uygulanabilir. Bunların başında Tip 2 diyabet gelmektedir. Kontrol altına alınamayan Tip 2 diyabet hastalarının cerrahi tedavisinde RNY Gastrik Bypass Ameliyatı ile olumlu sonuçlar alınabilmektedir.

RNY Gastrik Bypass Ameliyatı Hangi Hastalar İçin Uygundur?
Operasyon için hasta seçimi dikkat edilmesi gereken önemli bir konudur. Bu konuda en önemli belirleyici nokta vücut kitle indeksidir. Özellikle vücut kitle indeksi 30’un üzerinde olan kişiler bu operasyon için adaydır. Ancak tek kriter bu değildir. Hastanın yaşı, ek hastalıkları, daha önce geçirdiği operasyonlar gibi birçok özellik göz önünde bulundurulmaktadır.

Gastrik Bypass Tipleri Nelerdir?
İki tür gastrik bypass ameliyatı bulunmaktadır: RNY gastrik bypass ve mini gastrik bypass ameliyatı. Teknik olarak ve sonuçları arasında her iki ameliyat arasında farklılıklar bulunmaktadır.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatının Klasik Bypass Ameliyatından Farkı Nedir?
Günümüzde en sık uygulanan bypass ameliyatları gastrik bypass ve RNY gastrik bypass ameliyatlarıdır. Mini gastrik bypass, mide ile bağırsak arasında tek bağlantı ile yapılırken, RNY gastrik bypass da buna ek olarak bağırsaklar arasında bir bağlantı daha yapılmaktadır. Güncel veriler altında değerlendirildiğinde, gastrik bypassın daha kısa sürede yapılabileceği, kilo verme ve metabolik yandaş hastalıklar üzerinde RNY gastrik bypasstan daha yüksek etki gösterdiği, bunun karşılığında ise daha fazla vitamin/mineral eksikliği ve kansızlık gelişebileceği görülmektedir.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatı Nedir?
İlk uygulandığı tarihten günümüze düşük komplikasyon oranları ve obezite tedavisinde kalıcı ve başarılı sonuçlar sunmasıyla giderek popüler hale gelen bir yöntemdir. Hem kısıtlayıcı hem de emilim azaltıcı etki sağlayarak kalıcı kilo vermeyi sağlayan ameliyat türüdür.

RNY Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası Hastanede Ne kadar Süre Kalınır?
Ameliyat sonrası hastane yatışı genellikle 3-4 gün sürmektedir. Ancak bu süre hastanın özelliklerine göre uzayabilir.

Gastrik By-Pass Ameliyat Öncesi
Ameliyat olması planlanan hastalar detaylı bir değerlendirmeden geçirilir.

Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası Hastanede Ne kadar Süre Kalınır?

RNY Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası İşe Ne Zaman Dönülür?
Bypass Ameliyatı Sonrası sonrası hastaneden taburcu olurken genellikle hastalarımız günlük aktivitelerini gerçekleştirebilecek durumda olurlar. İşe dönüş ise hastanın yaptığı işe bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Fiziksel olarak ağır işte çalışmayan hastalarımızın işe dönüşü genellikle ameliyattan 7-10 gün sonra olmaktadır. bu süre hastamızın mesleğine bağlı olarak uzayabilir.

RNY Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası Beslenmede Nelere Dikkat Edilmelidir?
Ameliyat sonrası ilk gün RNY gastrik bypass ameliyatına özel beslenmeniz başlanacak. Bu süreçten itibaren profesyonel diyetisyenimiz eşliğinde diyet programınız düzenlenecek ve takip edileceksiniz. Hastalarımız hastane ortamında 3 ila 4 gün arasında takip edildikten sonra taburcu edilmektedir. Ameliyat olduğunuz andan itibaren en az 1 yıl boyunca tecrübeli ekibimiz tarafından takip edileceksiniz. Bu süreç boyunca hem beslenme konusunda hem de ihtiyaç duyduğunuz tüm konularda ekibimiz gerekli desteği sağlamaktadır.